A legbosszantóbb probléma: a betört kijelző

Rádiónkban ismét a hétköznapi problémák kérdéskörével foglalkoztunk a hétvégi adásban. Mivel ezek olyan gondok, amik váratlanul érnek minket, és gyors megoldásra várnak, ezért összeszedtük hallgatóink segítségével a lehetőségeket, amik már beváltak, és ajánlják.
A mostani adás kifejezetten a telefonokkal foglalkozott, mégpedig azzal a nagyon is gyakori balesettel, hogy betörnek a kijelzők. Volt olyan hallgatónk, aki a betelefonáláskor azt mondta, hogy ő úgy törte össze, hogy mérgében a földhöz vágta, de volt olyan is, akinek csak egyszerűen kiesett a kezéből, és ezáltal használhatatlanná vált a készülék. Ilyenkor persze mindenki kétségbeesik, mert mielőbb újra szeretné használni a telefonját, de a szerviz sok esetben messze van, és több nap, mire eljut oda az ember.

huawei szervizEgyik vendégünk hívta fel a figyelmünket arra, hogy létezik már egy sokkal egyszerűbb megoldás, mert neki is nemrég összetört a kijelzője, de begipszelt lábbal bizony esélye se volt elmenni otthonról és szervizt keresni. Létezik egy olyan szolgáltatás, hogy szerviz futár, ami annyit takar, hogy a cég kiküldi az egyik emberét, aki elviszi a javításra szoruló telefont, majd vissza is hozza, így nekünk ki se kell tennünk a lábunkat otthonról. Többféle márkával is foglalkoznak, de vendégünknek pont Huawei szerviz kellett, és így talált rá a telefonkijelzo.hu oldalra. Mesélte, hogy még aznap jött a futár, és egy héten belül kész is lett a telefon, mert azért időbe telik kicserélni egy-egy ilyen kijelzőt. Emlékszem, nekem tavaly ment tönkre a telefonom hátsó kamerája, amely során kifejezetten bohém képek születtek, ám meg kellett javíttatnom. Én akkor még nem ismertem ezt a lehetőséget, így több, mint két hónapba telt, mire sikerült megjavítaniuk, ugyanis a készüléket kiküldték külföldre, és az utaztatása rengeteg időbe telt. Ezek után biztos, hogy inkább a másik szervizhez fordulok, mert senki nem tudja nélkülözni nemhogy hónapokig, még hetekig se a telefonját. Nekem is jóformán a munkaeszközöm, mert rádiósként rendszeresen kell posztolnom akár instagramra, akár a facebookra, és ez a legkézenfekvőbb.
Ahogy telt a műsor ideje, úgy jött egyre több hívás, hogy minél többet tudjanak meg erről a remek lehetőségről, ugyanis volt, aki úgy telefonált be, hogy eleve törött volt a telefonja és mielőbb szeretné javíttatni.

Arról is szó esett, hogy ezeket a baleseteket meg is lehet előzni egy remek tokkal, vagy egy kijelzővédővel, amibe beruházni nem olyan nagy összeg, mégis megóvják a telefont a fizikai sérülésektől. A stúdióban ülő két vendégem is megmutatta a telefonját, és megállapítottuk, hogy az egyiküknek, akinek nem volt rajta védőfólia, csupa karc volt a kijelzője, míg a másik készülék újszerű állapotban volt, mivel ő rakott rá ilyet. Ezzel akár pénzt is spórolhatunk, ám így is nagyon könnyen törhet az üveg, bármennyire is vigyázunk rá.

Az egyik ismerősöm például a farzsebében tartotta a telefonját, ám egyszer megfeledkezett róla, és ráült. Szerencséjére, neki nem esett baja, de a telefon használhatatlanná vált. Ő akkor újat vett, de azért ezt nem teheti meg mindenki, hogy, ami elromlik, azt rögtön ki is dobja. Ezt a véleményt a hallgatók, és a vendégek is osztották. Megállapítottuk ismét, hogy minden problémára van egy jó megoldás, és igenis vannak még jobb megoldások is, amiket csak úgy tudunk meg, ha beszélgetéseket kezdeményezünk, és nem mindig a saját fejünk után járunk el. Úgy érzem, hogy még számtalan adás lesz a hétköznapi problémákról, mert, ha valami, akkor azok sose fogynak el.